Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?

Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.

Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.

E9

162 Produkty
Cena w zł
Opinie klientów
Kolor
  • 7
  • 3
  • 0
  • 39
  • 0
  • 37
  • 1
  • 6
  • 15
  • 6
  • 20
  • 10
  • 13
  • 6
  • 13
  • 0
  • 0
  • 4
  • 0
E9

E9 Climbing

Projekty odzieży funkcjonalnej marki E9 dla miłośników wspinaczki wyróżniają się stylem. Wyrażają radość życia i kreatywność. Pierwszy mistrz świata we wspinaczce typu bouldering, Mauro Calibani, jako założyciel firmy Enove od 1998 roku wnosi do kolekcji swój osobisty styl. Odzież projektowana i produkowana wyłącznie we Włoszech zachwyca wspinaczy na całym świecie. Wygodne kroje prezentują się niezwykle modnie, a materiały są wyjątkowo wytrzymałe. Projekty E9 doskonale pasują też do stylu miejskiego, lecz surowy świat skał jest w nich wyraźnie wyczuwalny.

Sortuj
 
Strona 1 z
3

Odzież wspinaczkowa E9 w sklepie online Addnature.pl

Prekursorzy wspinania, którzy w XIX wieku rozpoczęli oblężenie dziewiczych szczytów alpejskich mieli mocno ograniczone pole w kwestii doboru odpowiedniego ubrania. Nie istniała bowiem żadna specjalistyczna odzież, która byłaby dedykowana ekstremalnym warunkom, jakie powszechnie występują w wyższych partiach gór. Pierwsi wspinacze korzystali z rzeczy, w których chodzili na co dzień – między innymi bawełnianych spodni, kurtek oraz kapeluszy. Na archiwalnych zdjęciach z przełomu XIX i XX wieku możemy podziwiać śmiałe kobiety, które zapuszczając się na strzeliste granie, ubrane były w tradycyjne suknie. Odzież z tamtego okresu nie tylko nie zapewniała komfortu ze względu na ograniczenia zakresu ruchu, ale w bezpośredni sposób zwiększała również obiektywny poziom niebezpieczeństwa. Tradycyjne ubrania z bawełny oraz wełny nie zapewniały żadnej ochrony przed wiatrem ani tym bardziej przed deszczem. Przemoczony płaszcz wpływał niekorzystnie na temperaturę ciała, co z kolei przyczyniało się do hipotermii, od której już tylko krok do potencjalnej tragedii. Potrzeba odzieży dedykowanej górskim zmaganiom była oczywista, jednak aż do drugiej połowy XX wieku na próżno było szukać produktów, które choćby po części przypominały zaawansowane technologicznie ubrania, z jakich obecnie korzystamy.

Spodnie E9

Wczesna moda yosemicko-europejska

Podczas złotej ery w kalifornijskiej dolinie Yosemite, praktycznie od podstaw kształtowały się dwie zupełnie nowe dyscypliny wspinaczkowe: wspinaczka sportowa oraz bouldering. Ideą tego nurtu było poszukiwanie zupełnie nowej jakości ruchu oraz wytyczanie skrajnie trudnych linii, które stale podnosiły poprzeczkę tego, co uznawane było za absolutnie niemożliwe. Wspinanie nie było już zwykłym zdobywaniem szczytów; liczyła się forma i styl – nie najłatwiejsza droga. Wspinacze sportowi przestali być także wystawiani na skrajnie niekorzystne warunki pogodowe – wspinanie stało się zwyczajnie bezpieczniejsze. Odzież wspinaczkowa nie była już dłużej identyfikowana z niezbędną ochroną przed ekstremalnym zimnem. Zaczęła pełnić bardziej funkcje symboliczne, które pomagały identyfikować się z określoną grupą społeczną. Na przykładzie wspinaczkowego nurtu z Yosemite, obok samej istoty pokonywania pionowych ścian stały idee buntu i ogólnego manifestowania wolności. Wspinacze amerykańscy chcieli uciec od monotonnej rutyny codziennego wykonywania żmudnych obowiązków, od myślenia o zwykłych problemach: kredycie czy konieczności dojazdów z przedmieść do miasta. Zamiast tego woleli spędzać swoją młodość na włóczęgostwie, otoczeni naturą i grupą przyjaciół, z którymi mogli bez reszty oddawać się swojej wspinaczkowej pasji. Ruch ten odzwierciedlał ówczesną kontrkulturę kontestacyjną dzieci kwiatów i tym samym łatwo doszukać się w nim wielu nawiązań do hippisowskiej mody. Powszechne zatem były inspiracje rodem z wzornictwa indiańskiego, hinduskiego czy tez cygańskiego – popularne były luźne, rozpięte koszule, postrzępione jeansy, indyjskie poncza oraz mnóstwo kolorowych dodatków.

Po drugiej stronie oceanu, na Starym Kontynencie trend odzieży wspinaczkowej obracał się bardziej wokół komfortu. Rzadko kiedy widywało się wspinaczy w jeansach – znacznie bardziej popularne były luźne dresy oraz… legginsy. Pstrokate oraz obcisłe spodnie z lycry były również swego rodzaju manifestacją unikalności, ale zapewniały przy tym pożądaną wygodę i umożliwiały swobodne wstawianie nóg nawet w najbardziej akrobatycznych pozycjach.

Przełom w odzieży wspinaczkowej

Prawdziwym przełomem w odzieży wspinaczkowej okazały się spodnie z klinem amerykańskiej marki prAna. Poprzez zastosowanie podwójnego szwu udało się uzyskać maksymalny zakresu ruchu nawet w grubszych spodniach, których materiały nie były ani trochę rozciągliwe. Odpowiednie zastosowanie tej technologii pozwoliło m.in. na produkcję jeansów wspinaczkowych, czyli spodni wykonanych z materiału, który wcześniej uchodził za wysoce nieodpowiedni do wygodnego przemierzania pionowych pasaży.

Wspinacze włoscy w latach 90 i początki marki E9

Wspinaczka sportowa w latach 90 była już szeroko rozpowszechnioną formą aktywności, która utraciła swój status mistycyzmu i ekstremalności. W środkowo-wschodniej części Włoch, w dopiero co odkrytych lasach Meschia, Mauro Calibani wraz z grupą przyjaciół propagowali klasyczny model stylu życia wspinaczy – wspinali się praktycznie bez przerwy, nie przejmując zanadto opinią publiczną. Byli jednymi z wizjonerów, którzy rozwijali ten sport, wyznaczając zupełnie nowe standardy. Mauro Calibani – oprócz wyjątkowego talentu do boulderingu – miał również wygórowane wymagania względem stylu i funkcjonalności odzieży wspinaczkowej. Na ówczesnym rynku europejskim nie było dedykowanych ubrań wspinaczom – cały asortyment outdoorowy kierowany był do szerokiej grupy odbiorców, przez co brakowało mu unikalnych rozwiązań, wspierających specyficzne potrzeby osób uprawiających poszczególne dyscypliny. Ponadto ówczesne ubrania odznaczały się monotonią designu i barw. Mauro Calibani miał własną wizję odzieży, w której chciał się wspinać. W 2000 r. rzucił studia i oficjalnie założył firmę E9.

Nazwa E9 nawiązuje do brytyjskiej skali trudności wspinaczkowej i oznacza ekstremalnie trudną, ale także niebezpieczną drogę, która wymaga od wspinacza nie tylko umiejętności technicznych i siły fizycznej, ale również odporności psychicznej. Odzież E9 charakteryzuje się unikalnym stylem, funkcjonalnością oraz nadzwyczajną żywotnością. Wszystkie produkty E9 są projektowane oraz tworzone w całości we Włoszech. Firma zasłynęła najbardziej z produkcji wysokiej jakości spodni wspinaczkowych, które oprócz ciekawego wzornictwa są całkowicie przystosowane do specyfiki wymagań, jakie stawia wspinaczka. Posiadają tym samym klin w kroku, który umożliwia skrajnie wysokie wstawianie nóg, ściągacz w kostce zapobiegający haczeniu się nogawek, gumowe pętelki do szczotek oraz ergonomiczne kieszenie, które minimalizują ryzyko zgubienia przedmiotów w trakcie wspinaczki. Do najbardziej rozpoznawanych modeli spodni wspinaczkowych E9 należą Montone, które występują w sprzedaży nieprzerwanie od samych początków funkcjonowania marki. Oprócz spodni wspinaczkowych, w ofercie E9 znajdziemy następujące produkty:

  • Krótkie spodenki
  • Stylowe t-shirty, bluzy oraz topy
  • Staniki sportowe
  • Czapki
  • Szczoteczki do czyszczenia skały
  • Woreczki na magnezję
  • Inne akcesoria

E9 w sklepie Addnature.pl

Niezależnie od tego, czy poszukujemy nowej pary spodni wspinaczkowych, woreczka na magnezję czy też wygodnej koszulki, możemy mieć pewność, że decydując się na asortyment marki E9 otrzymamy produkt absolutnie unikatowy i w pełni tożsamy z naszą pasją. Dedykowana odzież wspinaczkowa E9, oprócz wyjątkowego stylu, zapewnia maksymalny komfort i pełną swobodę ruchu, którą docenisz podczas każdego dnia spędzonego w skałach i nie tylko. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty Addnature.pl.



Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z naszymi ekspertami: Pon. - Pt.: 10 - 17
22 481 05 02
Newsletter
Zapisz się w celu otrzymania 50 zł zniżki na zakupy, kodów rabatowych i spersonalizowanych zniżek.4
Zadowoleni klienci
Z chęcią podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem.
Wyślij do nas wiadomość tutaj.